Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilari
se egr pelataan pelistä pois helpointen kun nyppää sen pikku letkun irti siitä venttiilistä ja tulppaa sen niin ei pasko imusarjaa...
hyvä konsti on myös laittaa laakerikuula siihen letkuun niin ajaa saman asian huomaamattomasti... ja eihän näissä 2,4 td:ssä niin älykästä diaknostiikkaa ole, että se tajuaisi egr:n olemassaolosta yhtään mitään...
turhaa skeidaa kaikki sähköhärpäkkeet mun mielestä...
|
Joo, lueskelin vähän hiluxsurf foorumia ja siellähän tästä olikin paljon tarinaa. Eli tosiaan EGR:n alipaineletku tukkoon haluamallaan tavalla (käytetty mm. laakerikuulaa, ruuvia, nippusidettä yms) ja homma on bueno. Lopputuloksena pitäisi olla vähentynyt savutus, koska palamislämpötila nousee hieman ja polttoaine palaa tarkemmin. Tämän seurauksena tehot voivat nousta jopa muutaman watin verran. EGR:n tehtävä on alentaa palamislämpötilaa sen verran, ettei haitallisia kaasuja muodostu palamisprosessissa. Lämpötilan alentaminen perustuu siihen, että imuilman sekaan työnnetään pakokaasua. Turhaa viherpiiperrystä, jolla ei teknisessä mielessä ole mitään muuta kuin haittavaikutusta. Moni on noita tuntunut hiluxsurf foorumilla tukkivan 2.4TD koneista eikä ongelmia ole ollut.
Kai sitä pitää joku tukos letkuun laittaa ja katsoa alkaako savutus vähentyä. Olisi ihan mielenkiintoista vilkaista miltä imusarja näyttää...