Hiluxien padat oli aika aneemisia teholukemiltaan melko pitkään. Kilpailijoilla oli jonkin aikaa 10-30 hevosta tehokkaammat koneet.
Tuollaisen vähäpäästöisen virittäminen ahdinta vaihtamalla ja välijäähy lisäämällä on hankalaa, jos leimasetä innostuu tarkaksi. AKE:n ohjeen mukaan selvitykseksi vähäpäästöisyysvaatimusten täyttymisestä ei riitä käytönaikainen päästömittaus eikä katalysaattorin olemassaolo tai asentaminen, vaan pitäisi tehdä semmoinen virallinen päästömittaus VTT:llä tai jossakin.
Tältä foorumilta löytyy hakutoiminnolla hyvä juttu aiheesta, jossa -MaTTi- on kertonut vähäpäästöisen auton moottorin muuttamisesta tarkemmin:
http://forums.offipalsta.com/showthr...vähäpäästöinen
Mainittu AKE:n ohje:
http://www.ake.fi/pdf/10-208-2004.pdf