Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saija
Tästä kommentista itselle tulee ensimmäiseksi mieleen "minä,minä,minä"-asenne... Muut puhuu paskaa, koska eihän MULLE ole noin käynyt, vaikka olen pelannut ja ampunut koko pienen ikäni...
Nerdo hyvä voisi katsella maailmaa joskus myös muiden näkökulmasta. Jos SUN pää ei ole seonnut tuosta netissä pörräämisestä tai ampumispeleistä niin ei se tarkoita, että kaikki tämän pallon ihmiset kulkevat sun kanssa samalla viivalla. Itse nähnyt kasvattajanuralla kyllä muutaman sellaisen tapauksen, joiden vanhemmille piti suositella pelien ikärajojen noudattamista ja pelitaukojen pitämisiä...
|
pöh pöh pöh. Nettiä ja ampumapelejä tuossa syyllistetään. Jos vika on sen kaverin omassa päässä että se sekoaa niin ei se ole netin tai ampumapelin syytä. Eikä nuo ikärajat mitään vaikuta. K18 pelejä on tullut pelailtua vaikka ei olekkaan 18v ollut muinoin. Tunnen myös kasan muutakin porukkaa mikä on myöskin koko pienen ikänsä netissä surffannut ja pelaillut myös ampumapelejä koko pienen ikänsä. Ei nekään ole vielä noin seonnut. Toki vanhemmat voisi varmaan vähän paremmin seuraa että tekeekö se lapsi mitään muuta kuin netissä surffaa ja pelaa pelejä.. Tosin itsehän en muinoin tehnyt yhtään mitään muuta.. Enkä kyllä edelleenkään tee.
Ja mistäs sen tietää onko tuokaan kaveri uhkaillut ketään aikaisemmin? Ehkä sen vanhukset ois voinut puuttua muinoin asiaa jos näin olisi ollut? Jos se on omassa pienessä päässään pähkäillyt tappavansa mahdollisimman paljon porukkaa niin olisiko siihen auttanut netin tai ampumapelien kieltäminen? Tuskimpa.
Mutta se on täyttä paskaa että netti ja ampumapelit aiheuttaa nuorille ongelmia. Se on nuoren omassa päässä vikaa jos se alkaa peleistä siirtämään ideoita elämäänsä.