Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 21.06.2008, 22:16
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jakolaatikon välityset


Kun laitoin alle 37" irokit on Jeeppi pari kertaa sammunut mäessä tyhjäkäyntikierroksilla. 35" creepyillä jaksoi mennä sammumatta.

Tilanne pitää korjata. Sähköinen flekti ja imuilman parempi saanti snorkkelin kautta lisäsi muutaman hevosvoiman. Lisäksi tilasin Teraflex:in jakolaatikon välityssarjan (4.0:1). Siinä tulee puolet jakolaatikosta uusiksi vahvemmilla osilla. Planeettavaihteiston välitykset uudessa on tiuhemmat. Lisäksi planeettapyöriä on 5kpl, kun vakiossa on 3kpl. Muutos ei vaikuta ison puolen vaihteisiin. Siinä välitykset on nyt suurinpiirtein vakiot.

AX-15 vaihdelaatikon ykkönen on 3.83 ja perät on 4.88.

Uusi välitys on nyt 3.83*4*4.88 eli 1:75. Vanha oli 3.83*2.72*4.88 eli 1:51. Noin 50% lisää vääntöä.

Uusi kakkonen vastaa entistä ykköstä. Uudella ykkösellä pitäisi jälleen tyhjäkäynnillä päästä mäessä liikkeelle. Ei tarvitse kikkailla kaasun kanssa mäkilähdössä. Vinssatessa voi antaa jauhaa tyhjäkäynnillä.

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten