Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.06.2008, 14:51
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja battis Näytä viesti
Ihmiset vittuilee lainan ottajille ihan tosissaan, mutta koska asumisesta joutuu kuitenkin maksamaan, niin miksei maksaisi itselle. Kun vielä asuttiin Jyväskylän Kuokkalassa maksoi meidän 80neliöinen asunto hieman alle 700euroa kuussa+autopaikat. Ja joka joulu tulee vuokran antajalta joulubonus. "joudumme tarkistamaan asuntonne vuokria, vuokran korotus on 1000euroa/neliö"!
Mä oon vittuillu tosissani niille ketkä ei tajua sitä, että nykyiset vuokran hinnat ovat asuntolainoihin suoraan verrattavia, aina myös korkojen kera. Lyhyellä aikavälillä on halvempaa asua vuokralla, mutta pitemmällä tähtäimellä ajateltuna voi jokainen sitten tutkia ite asiaa.
Asunnot on aina sijoituksia, jotka oikein hallittuna ei arvoaan menetä...
Tuota minäkin olen aina laskeskellut, mieluummin lyhentää lainaa kuin maksaa samalla summalla vuokraa, jolloin kämppä on joskus oma, eikä suoraan ruokita vieraiden ihmisten ruokapöytää.
Ja sitten kun vaihtaa isompaan ja myy vanhan pois, niin saa sopivan alku pää oman, jolloin seuraava laina ei ole välttämäti aivan hirveä.

---

Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin, omistin pari vuotta yksiön Tampereen seudussa.

Kämpän ostohinta, (eli lainan määrä), sekä lainakulut (korot, ym.) parille vuodelle ja yhtiövastikkeet samalle ajalle,
verrattuna kämpän myyntihintaan ja myyntikuluihin.
Kuukausi asumis hinnaksi tuli laskennallisesti n. 200€/kk (+vesi, sähkö, ym kulut, jotka tulee myös vuokra asunnossa)

Vastaavaa 32,5 neliöistä kämppää ei Treen seudusta saa alle 300€/kk vuokralla, jos ihan 400:kaan!!!! Ainakin näin voisin väittää.

Että sen puoleen kannattaa vähän laskeskella mikä on pisemmän päälle kannattavaa ja mikä ei.
Vastaa lainaten