Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta
Maksimi osallistujaluku voisi olla ihan hyvä, vaikkapa kolme.
Jos autossa olisi yli kaksi henkeä (max. kolme), niin autokunta ei saisi käyttää apuvälineitä kuvauksessa.
Mikäli autossa olisi kilpailun minimi osallistujamäärä kaksi, niin kuvausapuvälineen käyttö olisi sallittua.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Miksi niitä apuvälineitä ei saisi käyttää?
|
Baxxter, tarkoitat varmaankin kolmen hengen tiimejä?
Perustelut jäi näköjään aaamukiireessä hiukan kesken, joten jatkan nyt...
Syy osallistujamäärän rajoitukseen (max 3 ja min 2) on seuraava.
Ei kiinnosta nähdä otsalamppusuunnistajia (pelkkiä juoksijoita) etsimässä rasteja alueelta, jossa on offroad-suunnistus kilpailu (esim. TE-2007).
Jos kisaan osallistuu kahden hengen tiimi, niin sille olisi suotava turvallisuusnäkökohtiinkin vedoten mahdollisuus kuvata rasti siten, että kuljettaja voi olla ohjaamossa seisomassa jarrun päällä.
Jos tiimissä on kolme osallistujaa, niin ei ole tarvetta kuvausapuvälineen käyttöön, koska kolmas appari ajanee (?) kuvausapuvälineen asiaa (kuljettajan ei tarvitse nousta kabiinista).
Ja vielä yksi syy, miksi suosin kahden hengen tiimejä, on seuraava; Ei huvita nähdä täysin peltikiinni olevia "appareita" konttaamassa pitkin rämeitä (LLT-0). Jos ei pysty kisoissa olemaan selvinpäin, niin kannattaa ehkä harkita venäjän safarointia, siellä kun ei olla kisaamassa (en ole koskaan ollut ryssän safareilla (vaimo ei päästä), mutta osaan lukea rivien välistä

)
Näin sitä kantaa otetaan viinilasin äärestä T: Arska