Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nutti
ahaaa....siellä mun akseli löytyy yks alue joka nyttäis olla kaks "sauvoja" ja sitten kun pyörin nokkakaseli vielä vähän myötäpäivään, se tuli se säätöruuvi...eli vois tänään pyörää nokkaakseli niin paljon että näen ne "sauvoja" kaks kertaa, jos on kaks säätöruuveja ne pitäs näkyä....
|
Turhaan metsästät sitä toista ruuvia, jos kansi on kolmio, on kyseessä DB2 ja ajoneuvopumppu, jolloin yksi säätöruuvi. Ja muista ruuvia tiukatessa, jotta jousion ellipsi, jolloin syötön määrä nousee eksponentaalisesti. (eli 1/2kierroksen jälkeen tarvii 1/4kierroksen samaan lisäykseen ja sitten 1/8 ja 1/16 jne...)
Joissakin meri/voimakoneissa on DB4 pumppu, joissa "tuplat" männät (pienemmät), jotta soppaa saadaan koneeseen enemmän. Ja kansi onkin sitten suorakulmio...
Muutoin ahtopaineet aika miedot, mutta älä hae ensimmäiseksi mitään 1bar paineita, koska etukammiot ei oikein tykkää hyvää kun paineet nousee kovasti. Lisäksi pakovenat antautuu melko helposti, kun lämmöt nousee...
P.S. HIENOSTI VIHELTÄÄ kun painaa suoralla putkella...



(mutakuvaa odotellessa




)