Voisi olla liukuva kosketin kulunut sieltä moottorin sisältä. BJ:ssä oli tihkuasento tuon takia toimimattomana, kun ne laahaavat kärjet olivat laahautuneet irti. Korvasin ne isosta releestä purkamillani kärjillä.
Varmasti helpommalla pääsee, kun hommaa vaan korvaavan osan joltain harrastajalta, mutta ovat varsin harvinaisia nuo loppuvuosien BJ:t, joissa on tuo tihkuasento ollut alunperinkin joten päädyin itse korjaamaan olemassaolevaa.
Vika voisi tietysti olla myös ohjaavassa laatikossa, HJ:ssa taisi olla jo vähän elektronisempi se ajastin, BJ:ssä olivat japanilaiset keksineet, että kun laittaa pienenpienen sähkömoottorin pyörimään moniportaisen välityksen kautta, saa viimeiseen rattaaseen kiinnitetyt kärjet koskettamaan toisiaan sopivalla aikavälillä.
|