Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 17.12.2007, 10:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Edellämainittujen erojen lisäksi on vielä jotain. Kun 12H-T:n männän lakeen on tehty palotila, männäntappia on jouduttu siirtämään alaspäin. 12H-T:ssä on tästä johtuen myös lyhyempi kiertokanki. Heikompi alavääntö johtuu luultavasti enimmäkseen tästä, kiertokangen kulma menee huonommaksi. Männäntappi on myös eripaksuinen, nämä kannatta huomioida jos miettii risteytystä.
Käytännössä voi vaihtaa kannen, männät ja kiertokanget, silloin saadaan sama moottori kuin 2H, mutta öljyruiskuilla varustettuna. Ruiskutuspumppu sen mukaan tekeekö vaparin vai turbon. 2H:n kanteen ei kuitenkaan käy kuin 2H:n suutinrungot ja esikammiokoneen tappisuuttimet.

12H-T:ssä oli ensin samat kk-laakerit kuin 2H:ssa, myöhemmin eri. Runkolaakerit aina samat. Kampiakseli on ainakin mitoitukseltaan sama.

Timop

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten