Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 21.11.2007, 09:25
Mise Mise ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 145
Perusasetus

Eiköhän se tärkein syy kierukkavälitysten epäsuosioon sähkövinsseissä ole hyötysuhde. Jos kierukkavälityksestä tehdään itsepidättävä, eli varppia vetämällä ei moottori pyöri, eli jarrua ei tarvita, niin sen hyötysuhde on aina alle 50%. Eli vähintään puolet sisääntulevasta tehosta menee lämmöksi. Normaalien sähkövinssien planeettavälityksillä päästäneen johonkin vähintään 80% hujakoille, jopa kiinalaisilla rattailla.

Rakenteenahan tuo on aivan erinomaisen simppeli ja luotettava, vrt. Toyotan mekaaniset. Sähkövinssissä vaan se teho on muutenkin kortilla, joten voimansiirron hyötysuhteeseen täytyy kiinnittää huomiota. Mekaanisessahan asialla ei ole niin väliä kun voimaa tulee akselia pitkin ihan riittävästi. Kyllähän se Toyotan mekaaninenkin lämpenee pitkässä kovassa vedossa aika huolella.

- Mise

Vastaa lainaten