Lainaus:
quote:
Volvon diisseli koneista ei löydy sopivaa, kun niistä vanhemmista kuutosista suuritehoisin (tdic) on vain suurinpiirtein samantehoinen tuon b30sen kans, ja se nykyinen viitoskone jota käytetään esim. V70 olis kyllä muuten, mutta sen elektroniikan kans voi tulla isoja ongelmia asennellessa?
|
Volkkarin 2.5 TDi pataa löytyy 850/x70/S80 volvojen nokalta 2000 vuoteen asti.
Käsittääkseni siinä ECU puoli ei ole vielä älyttömän monimutkainen. Toki sähkökaasu jo on jne mutta turbo (kkk k14-2 muistaakseni) lienee maasturikäyttöön suurin ropleema.
Pannussa ei nimittäin tapahdu alle 1800 rpm yhtään mitään.
Transporterin nokalla on sama kone mutta jollain garretin hyrrällä ja 30 heppaa pienemmällä virityksellä eli se voisi olla jo parempi vaihtoehto.
____________________________________
"Japsit tekee maasturit, Jenkit niihin renkaat"
- eskimo
OffRoad Kainuu ry.