Nelonen on suora vaihde, ja kun voimansiirto ei äännä 4:lla, voidaan päätellä vika päävaihteistoon. Jakis huutaisi myös nelosella. Eläpä ajele ollenkaan, koska pian sitä ei enää tartte laakeroida, koska ajat rattaiden hammaskulmat paskaksi!! Jos oleilet lähellä jyväskylää, kysäseppä Kuuselan Arilta laakerointia (toimitilat CROSS4WD yhteydessä). Hommaa ei kannata antaa kenelle tahansa. Jakopuolihan kannattaa laittaa samalla uusiksi ja nelivedon kytkinrympit. Jakispuolella pari ei stanu laakeria, joten pakko ostaa TOYOTAlta suoraan. Jakispuolen laakerit n 300e (muistinvarainen arvio). Paljonko auto ajettu?? jos sen perus 420tkm, on joko ruuvattu tai taas hyvä esimerkki HJ:sta, jonka laatikko ajettu auton historian aikana paskaksi väärällä käytöllä!!! Takuuhuoltojen loputtua ajettu seuraavat 300tkm ilman öljyn vaihtoja/tarkastusta/vedätetty vitosella 60-70km/h /v...tun painavaa kärryä 5:lla.. Ja samalla pitää laittaa huohotus jakopuolelle, joko täyttöpropusta tai poraamalla 6mm reikä vaihtoiestojen väliin reilusti öp:n yläpuolelle!!
|