Käytännön hyötynä on korkeintaan etuvoimansiirron kytkennän ja lepuuttamisen helppous, kun sen voi tehdä sisältä kabiinista: päälle jakolaatikon vivulla ja pois napista. Ei mitään muuta hyötyä.
Haittana on painekello letkuineen, sen käytövipu perään, sen paljetiiviste, anturit, merkkivalo, painonappi, solenoidiventtiili yms. sälää, eli paljon vikamahdollisuuksia. Semmoinen lisähaitta vielä on, että jos vetonivel sanoo riks-raks-poks, niin napalukon korvaava poorein varustettu navan hattu on otettava irti, että saa vetarin tumpin erotettua navasta, ettei se risa nivel pyöri navan mukana.
Olkoot noin niin kauan kun ne kilkkeet toimii, mutta korjaamaan en isommin ala, vaan mieluummin lukitsen sen mekaanisesti päälle ja vaihdan manuaalinapalukot tilalle.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Edited by - JiiPee on 14/06/2007 13:38:32
|