Sammutetaanhan 3-sarjan scaniatkin vivusta vetämällä. Uudemmissa on solenoidi virtalukossa joka estää virtojen kääntämisen pois päältä käynnissä ollessa. Vanhemmissa sitä ei ole, ja kun virrat kääntää pois, niin tippuu rajotinkin pelistä :P
Ja miten se virta-avaimen irti lähteminen vaikuttaa siihen rattilukkoon? Tojotassa pitää avainta joko painaa tai sitten painaa nappia virtalukkoa kääntäessä, että saa rattilukon päälle. Se ei onnistu kyllä ainakaan vahingossa ilman sitä virta-avainta.
Poliisiautoissahan tämä ominaisuus löytyy vartavasten tehtynä, että auton voi jättää käyntiin ja ovet laittaa lukkoon. Ainakin kaverilla joka ikinen kerta on katsuri valittanut virta-avaimesta, mutta toteamus "Se on vanha poliisiauto" riittää katsastusmiehelle "Aah, ilmankos"...
|