Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 30.04.2007, 16:38
JariM JariM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.04
Sijainti: Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 193
Perusasetus

Lainaus:
quote:Jäykkä akseli
Elikkäs jos kyseessä on sellainen jäykkä akseli kuin vaikkapa VW Golf niin oikealla korkeudella ollessa aurauksen ohjearvo voi olla vaikkapa 2mm eli pyörät eivät ole ihan suorassa kulkusuuntaan nähden.
Akselihan kääntyy eri asentoon kun autoa madalletaan ja siitä seuraa että auraus muuttuu - samoin camber.
Akselin korkeudella ei siis olisi merkitystä mutta kun se on etupuolelta tuettu koriin niin se kiertyy madalluksen myötä.
Volkkareissa akselinpätkät ovat taka-akselissa kiinni neljällä ruuvilla ja siihen väliin on saatavana säätölevyjä.

Vastaa lainaten