Lainaus:
quote:
Nokka-akselihan pyörii kierroksen kampiakselin pyöriessä kaksi. Eli kampiakseli käy merkin kohdalla kaksi kertaa nokan pyörähtäessä kerran. Pyöritetään kampiakselia kierros uudestaan merkin kohdalle (nokka-akselin merkki jää pieleen), hihna irti, käännetään nyt nokan merkki kohdalleen, remmi paikoilleen, jolloin venttiilien ajoitukset muuttuu ihan toisenlaiseksi. Vai?
Jos ei tepsi niin onkohan nokka-akselin hihnapyörän kiila samassa kohdassa? Jokuhan tässä pyörii väärään tahtiin.
_______________________________________________
Toyota 4Runner 3.0TD, SDORI spacerit, BFG AT 33x10.50R15
Edited by - -MaTTi- on 16/01/2007 13:22:56
|
Nokka-akselin ja venttiilien välinen suhde pysyy samana vaikka kiertäsi kampiakselia kierroksen suuntaan tai toiseen ja laittaa jakohihnan uudelleen paikoilleen. Eli jos ottaa kiinni niin ottaa vaikka kääntäisit kierroksen kumpaan suuntaan tahansa.