Välitys on salisburyssä reilusti järeämpi kuin roverin 4,7 (serieksestä) välitys, joka on kenties vielä heikompi kuin roverin 3,54 (rangen yms)
Vetarit ovat paksummat (1,24" vs. 1,11") sekä erilainen uritus (24 vs 10) Samat vetarit on kyllä uusimmissa rover-perissäkin.
Tasauspyörästö on salisburyssä 4:llä pikkurattaalla päinvastoin kuin uusimpia lukuunottamatta rovereissa 2:lla. Tietty myös aivan eri kokoluokassa.
Laakerit ovat salisburyssä suuremmat, tällä tosin ei taida olla muuta vaikutusta, kuin kalliimmat laakerit.
Maavara tietty häviää tuo salisburyn suuremman koon myötä, mutta varsinkin jos meinaa kärryä vetää yms rasittaa taka-akselia, on se salisbury ainoa järkevä vaihtoehto. Salisburyyn uudet laakerit ja varsinkin uusi välitys on kalliimpia, joten huonoa ei tietty kannata ostaa. Salisburyn korjaaminenkin on hankalampaa.
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
|