Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 25.12.2006, 11:54
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Oliskohan ajatus ollut seuraava:

Erillisjousitetussa etupäässä murroksen ulkopuolinen vetarinpää tarvitsee kannatuslaakerin. Tosta löytyy Pajeron vastaava rakenne (Nissanin täytyy olla likimain samanlainen):
http://www.pajero.dn.ru/pdf/sport/26.pdf

Kaikkien vierintälaakerien (neula-, rulla- ja kuulalaakerit) kantokyky paranee pyörimisnopeuden kasvaessa. Jos nyt risukeula-autolla ajaa napalukot auki, niin vetari ei pyöri lainkaan siihen nysäakseliin nähden ja kaikki murrosniveleen tien epätasaisuuksista aiheutuvat voimat menevät sen paikallaan olevan laakerin läpi. Ehkä laakeri on jouduttu joskus vaihtamaan tästä syystä. Tätä pitää varmaan kysyä edelliseltä omistajalta.


T, Antti
Vastaa lainaten