Veikkaisin SOA:n sallivan enemmän sisäänjoustoja, kun tilaa renkaan liikkumiselle siihen suuntaan tulee enemmän, jos pohjaanlyöntikumeja ei venytetä yhtä paljon alemmas kuin akseli on siirtynyt. Myös leimatoimenpiteitä varten ohennettu ja suorempi jousipakka sallii suuremmat ulosliikkeet kuin valmiiksi käyrä pakka. Usein myös iskunvaimentimet saavat huomioita SOA:n yhteydessä.
Mitenköhän lehtijousen vääntövastus muuttuu käyryyden vaihdellessa? Tuskin se ainakaan pienenee käyryyden kasvaessa, pienimmän arvon löytyessä suorasta latasta? Jos (ja kun) näin on, kiertyy suora pakka myös paremmin osaltaan helpottaen ristijoustoja.
Nerdon tapauksessa veikkaisin asennusvirhettä. Taisin minäkin jumpata takajouset puolelta toiselle kun omia OMEja joskus kiinnittelin.
|