Tuo HC arvo on todella pilvissä, ei polta kunnolla. Sen pitäs olla suht vakio kuntosessa koneessa 300ppm luokkaa.
Ei mun hirviökonekkaan anna hc:tä ku joku 600-700ppm Ja siinä on nokassa 2-3mm enemmän nostoa ja asteita heti reilusti enemmän. Overlappia tuplaten.
Tuo korkea HC viittais että jossakin vois olla ilmavuoto, imusarjan tiiviste tai joku?? Mites sytkä paljonko ennekoita? Jos liikaa tai liian vähä niin voi olla korkea HC.
Onko tulpat kunnossa? Minkä merkkisiä käytät?
NGK V-SERIES tulpat tekevät muuten ihmeitä aikaan päästöille ja käynnille.
Omassa koneessa huomas heti eron kun vaihdoin Boschista NGK V sarjalaisiin päästöt pieneni reilusti (mitattu ja vaihdettu liikkeessä katsastus päästötodistusta varten) 1200ppm boshilla ja ngk tiputti 6-700ppm:ään.
Toki boshilaisilla ajettu jonkun verran, mutta pari vuotta sitten sama tilanne, hc likimain 1200ppm vaikka oli uudet boschit.
Mitään muuta muutosta ei tehty kuin vaihdettiin tulpat niin päästöt puoliutuivat.
Timo..
|