Halpoja neuvoja ja kallita osia

Lueskelen noita käyntijuttuja,
kun meinaan saada Wranglerin tyhjäkäynnin takaisin sellaiseksi
kun se oli ekan 1/2 vuotta. Oli todella siisti. Sitten yht'äkkiä
muuttui epätasaiseksi.
Tuo obdII tuli 1997, joten se mun ei osaa lukea. Mutta sullahan on jo
vikakoodit.
Kerran olen sellaiseen vikaan törmännyt missä auto sammui kun
tehoja otettiin. Syyksi selvisi bensan suodatin. Kaasari
lopulta tyhjeni, kun bensaa tuli liian hitaasti. Normaaliajoon
tavaraa tuli tarpeeksi. Mutta jos tapahtuu myös lähes tyhjäkäynnnillä
ei vika voi olla tuollainen. Bensapumpun antama paine pitäisi
mitata. Sen kun saisi mitattua eri kuormitustilantiessa. Heitot
paineessa aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia. Bensan kulkuun tuo
pienen odottelun auttaminen voisi sopia.
Happiantureista se ensimmäinen on tärkein, jos niitä kaksi löytyy.
En oikein usko siitä johtuvan. Mutta olen lukenut, että anturit
pitäisi välillä vaihtaa. Vaikuttavat seokseen ja viallisina voivat
hajottaa katalysaattorin. Tyhjäkäyntiin suuri vaikutus. Joten
anturit kannattaa vaihtaa jos et ole niitä koskaan vaihtanut.
CPS (crank) on "tappokytkin" se aiheuttaa koneen sammumisen, jos signaali
loppuu tulemasta. Toinen vastaava on (camsaft). Sen on virranjakajassa.
Sekin saa koneen sammumaan. Mutta vikakoodinkin mukaan tuo eka olisi
syyllinen. Mutta miksi pieni odottelu tähän auttaisi. Tietokone
kyllä käynnistyy uudestaan. (Minulla varkaudenesto toimi tappokytki
menä). Katso, että CPS on juuri oikealla etäisyydellä vauhtipyörästä.
IAC (idle air controller) aiheuttaa koneen sammumista, mutta vain
lähellä tyhjäkäyntiä. Siis liikkeelle lähdettäessä tai hiljaa ajettaessa.
Tämäkään ei sovi sinun oireisiin.
Sitten palstoilta luettuja ihmeellisiä sammuiluvian aiheuttajia.
- Akkujännite laski välillä.
- Katalysaattorin sisus fyysisesti rikki.
Edited by - jappe on 17/09/2006 07:47:24
Edited by - jappe on 17/09/2006 07:48:53