Asennus viimein valmis ja ajokuvia löytyy myös.
Taikanappi asennettuna ergonomisesti saataville, laitoin arb:n katkaisian vielä toisen katkaisian taakse ikäänkuin lapsilukoksi.
Vipstaakeita löytyy joka lähtöön.
Max-air kompuran pulttasin vahvemmilla kumityynyillä lokarin päälle. Johdotus alkuperäisillä johdoilla suoraan akulta ja painekytkin väliin (näkyy kuvassa kompuran päässä).
Itse hitsattu paineilmasäiliö (200*200*100) asennettuna takalämmmitimen paikalle, magneettiventtiili mahtui vielä samaan tilaan. Vähän jännitti koeponnistaa säiliötä.
Sitten pääsi koeajo hommiin. Tallin pihassa pääsi kokeileen ojan ylityksiä, lukko päällä pystyy ajamaan aivan eri ajolinjat, kun ilman. Auto ei edes oiken putoa ojaan, kun ajaa sopivan vinosti yli.
Sorakuopan rinteeseen ei päässyt lukko päällä sen pidemmälle, kun ilmankaan.
Kuvassa olevaa mäkeä ei ollut aikaisemmin autolla päästy, rossipyörälläkin ylöspääsy oli haastava. Nyt Pajero meni lukko päällä hienosti ylös, keli oli kyllä tosi pitävä.
Kuvassa mäki ei tietty näytä miltään, mutta on aika jyrkkä, alas ajokin oli huisin jännittävä.
Kuivasta kesästä tämmöinenkin hyöty. Tässä oli ennen suolammikko missä ei ole uskallettu ajaa kun talvella.
Tähän asti pääsi ilman vinssiä.
Siihen upposi.
Sitten on vinssattu nokka puuta vasten eikä auto liiku mihinkään. Pellon reuna vastassa, eli edessä ei ole vaijerin kiinitys paikkoja. Ainoa vaihtoehto Valmetin lisäksi vetää vinssillä taaksepäin auto ympäri. Meikäläisen, vinssin ja Pajeron ohjausvarsien mielipuuhaa. Ihme että vaijeri kesti. Onneksi ei tarvinnun yksin touhuta, oli melko paljon itikoita seurana.
Siinä taistelutannerta.
Tuntia myöhemmin kovalla maalla. Just alkoi satamaan.
Oma kuva offin jälkeen (itse otettu). Saa nauraa nauratti itseäkin....
Edited by - luppakorva on 16/08/2006 16:08:14