Olin juuri tuossa parituntia tutkimassa turbon toimintaa näin ulkoisesti.. mikä tehtävä on vaijerilla joka menee turbosta moottorin imupuolella olevaan mötikkään jota epäilen painekelloksi..?
tämä vaijeri ei liikahdakkaan vaikka koneelle antaa runtua kunnolla, kokeilin kiristää vajeria käsin se liikuttaa turbonloppupäähän (mistä pakoputki lähtee) menevää akselia. turbon toimintaa en saannut ainakaan suurtavaikutusta aikaan, vaikka akselia kääntelinkin...
toinen ihmeellisyys on taas jonkinnäköinen painekello turbon pakopuolen päässä, kellosta lähtee toinen letku imusarjaan ja putki/akseli, taas sinne turbonloppupuolelle, mistä pakoputkilähtee...
muut letkut tuntuvat olevan jotain öljy/jäähdytysletkuja. eikä auton tehoissakaan huomaa äkkiseltään tehoeroa entiseen...
anteeksi tyhmyyteni, toivottavasti tuosta tekstistä saa jotaan selkoa..
|