Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 10.07.2006, 09:25
Mise Mise ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 145
Perusasetus

> Sorvaa akseli hiukan tiukaksi. Jos pystyt, niin noin 0.05 mm (esim.
> 0.00-0.10 mm) alle laakerin reiän halkaisijan.

Tota, jos sen tekee _alle_ reiän halkaisijan, niin eikös siitä tule väljä eikä tiukka?

Se laakerin reikä on (pitäisi olla) n. satkun alle nimellismitan (24.99) ja sopiva ahdistus on pari satkua, eli tähtäile sitä akselia noin satkun plussalle (25.01). Toleranssi tietysti molempiin suuntiin tilanteen, vehkeiden, tekijän ja ties minkä mukaan, mutta toi olis niinkun hyvä.

Vekottimen käyttötarkoituksen ja (lähes olemattomat) käyntitarkkuusvaatimukset huomioiden sen voisi ihan suosiolla tehdä vähän väljäksi ja laittaa tiukan lukitteen (esim. Loctite 638) väliin. Sit seuraavalla kerralla kevyellä lämmityksellä auki. Pääasia on, että ne sisärenkaat eivät pääse ryömimään akselilla tai joudut taas täyttöhommiin.

- Mise



Vastaa lainaten