Niin niillä napalukoilla, jotka sijaitsevat siis nimenkin mukaisesti etupyörien navoissa, kytket pyörän kiinni vetoakseliin. Kun napalukot on kiinni, pyörivät pyörät ja akselit yhdessä. Sitten kun laitat ohjaamossa nelivedon päälle, kytkeytyy jakovaihteistossa myös etuveto päälle ja kun ne napalukot on kiinni, vetoakseleita myöten voima välittyy etupyöriin.
Tuon ajan Hiluxeissa on korkeintaan takatasauspyörästössä kitkalukko, joka on tyhjää parempi, mutta ei juuri auta maastossa. Kaupasta saa sitten erilaisia lukkoja, automaattisia, kuten Lock-Right ja vastaavat, tai kytkettäviä, tyypillisesti ARB paineilmalla kytkettävä lukko.
Perusvarma ratkaisu on laittaa taakse automaattilukko (edullinen) ja eteen kytkettävä (automaattilukko edessä on talvella maantiellä vaarallinen neliveto päällä ajettaessa tempoilun takia).
HiLux 3.0 V6
Pajero 2.8 GLS A
-SLCK #63-
|