Dodiin, kojelauta piti purkaa kokonaan tieltä pois, ja lämppäri kans,
niin just siellä lämppärin takana se sulakkeelta 13 lähtevä vihreä
johto haarautui 7 hieman ohuemmaksi vihreäksi johdoksi. Napsin neljä
vasemmalle lähtevää pois ja oikosulku hävisi (=poppikone mykistyi).
Mittailin sitten ne neljä karvaa erikseen, ja yx niistä oli tukevasti
maissa kiinni. Seurailin piuhaa aikani (ei ollut ihan helppoa), ja
sen päästä löytyi huonosti suojattu liitin joka otti koriin kiinni.
Tuo oikosulussa oleva liitin on vasemmassa etukulmassa, just sen
toisen akkutelineen vasemmassa takalulmassa, ja sillä on kaveri,
ovat just tismalleen samanlaisia kuin vastaavassa kohdassa auton
oikealla puolella olevat liittimet paisuntasäiliön korkissa, olisko
rangea joskus tehty tai ainakin suunniteltu valmistettavaksi vasemman
puoleisella paisuntasäiliöllä, ja sille olis sitten vedetty piuhat
valmiiksi?
Jos jutussa on jotain hyvää, niin sen lisäksi että se vika löytyi,
niin tuli nykittyä kaikki villat pois tulipellin sisäpuolelta, ja
tutustuttua noihin sähköihin vähän enemmän, ovat oikeastaan todella
hyvässä kunnossa ja valmistusmaa huomioon ottaen aika hyvin tehty.
Ihan vasemmalla kojetaulun alla oli pari hieman jankkista liitintä,
pitää putsata ne ennen kojelaudan kokoamista. Hyvällä tuurilla tässä
olis korjaus hieman hitaasti toimineseen kuskin oven sähkölasiin, ja
joskus temppuilleeseen vasemman takaoven keskuslukon aktuaattoriin.
Lämppärin sisääntulo oli "hieman" törsteessä, ekana tuli mieleen
että pitäiskö putsata ekana painepesurilla, mutta ehkä imuri ja
paineilma silti riittää. pitää samalla vetää kunnolla kiinni se
sisäkierron läppä ja ottaa se alipaineohjaus kokonaan pois, ja ne
lämppärille tulevat vesiletkut nyt tulee sitten uusittua kans,
olivat muuten ihan hemmetin tiukassa, piti veitsellä silputa ne
sieltä lämppärin putkien ympäriltä että sai ne pois jotenkin.
-85 varaosa-autossa se sulakkeeen 13 vihreä lähtö haarautui aika pian
heti sulakerasian jälkeen kolmeen tai neljään, eli noissa rankkujen
sähköissä on isompaa ja pienempää eroa ainakin vuosimallin mukaan, ja
tietty myös varustelu vaikuttaa siihen mitä kaikkea johtosarjojen
perästä löytyy, munkin kotterossa on kojetaulun alla ja konehuoneessa
aika monta tyhjää liitintä (kuten myös se tämän topikin aloittaja).
Edited by - Paavo on 07/06/2006 12:22:01
|