Viestiketju: Kylmää koneeseen
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 28.05.2006, 23:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Eihän vain lentokoneen moottorin ahtimelta? Jos tuo mekanismi toimisi myös moottorin imuilman jäähdyttämiseen, miksi sitä ei lentokoneessa käytettäisi siihen, ja "bleedattaisi" siitä piiristä sitten ohjaamon ilma?
Rolls Royce Trent 500:


Kuten kuvasta näkyy, on suihkuturbiin itsessään se ahdin, eli siellä ei ole erillistä ahdinta. Niistä otetaan voimaa ulos putkea pitkin ennen polttokammiota, eli sieltä saadaan paineilmaa. Harvemmin noissa tarvitsee imuilmaa jäähdytellä, kun toimintakorkeudessa se ilma on aika paljon pakkasen puolella ja se kylmä ilma ajetaan sen turbiinikammion läpi...
Se keskellä oleva turbiini pyörii juurikin tästä suihkuturbiinin massavirrasta otetulla ilmalla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten