Minkä verran painetta tuollaisella kabiinin ilmastoinnilla kehitetään? Mistä tuo kompressori (keskellä kuvaa) saa käyttövoimansa?
Mitä on tuo "bleed air" ja mistä se tulee? Eihän vain lentokoneen moottorin ahtimelta? Jos tuo mekanismi toimisi myös moottorin imuilman jäähdyttämiseen, miksi sitä ei lentokoneessa käytettäisi siihen, ja "bleedattaisi" siitä piiristä sitten ohjaamon ilma?
Tuollahan oli asiaakin aiheesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_cycle_machine
Hmm, jos tuo pyörii ihan ilman omalla lämmöllä, on tuo kyllä aika mystinen vekotin. Lähteekö tuo pyörimään ilman ulkopuolista apua?
Sitten täytyykin kysyä: mihin se lämpö oikein menee? Tuohon jäähdyttimeen (keltainen osa kuvassa)? Jonkunlainen paineenalennushan tuossa tapahtuu joka tietysti myös alentaa ilman lämpötilaa, onko tämä sitten hyvä imusarjan paineen kannalta? Ts. kuinka paljon painetta pitää ensimmäisen, pakokaasulla pyörivän ahtimen tuottaa että siitä olisi merkittävä osa jäähdytettynä tallella imukanavassa?