3.5 (3528 cm3) oli alkuperäisen Roverin V8-koneen iskutilavuus. Siitä tehtiin ensimmäinen ruiskukone 80-luvun puolivälissä ja sitä ryhdyttiin kutsumaan 3.5 EFI:ksi erotukseksi kaasarikoneesta.
Tässä on Lucaksen tekemä Boschin lisenssiruisku läppätyyppisellä ilmamäärämittarilla. Teho noin 164 hp vähän versiosta riippuen.
Koneen iskutilavuutta suurennettiin 3.9 litraan (3950 cm3) -90 vuosimalliin (tuli myyyntiin -89 lopussa) ja samalla ruiskusysteemi muuttui uudemmaksi, jossa kuumalankailmamäärämittari. Teho 184 hp (ilman kattia).
3.9 V8 on hyvä kone ja ruiskusysteemi on luotettava.
Jotain tietoa eri koneista ja niiden tunnistamisesta:
http://www.offroadpaja.fi/VIN/LR_VIN_V8.htm
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/