Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 09.04.2006, 08:33
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ja kitka"lukko" eli luistonrajoitin on jotain avoimen tasauspyörästön ja lukitun väliltä, tiukuudesta riippuen jakaa vääntöä avointa tasauspyörästöä enemmän hitaammin pyörivälle akselille, eli yrittää tasata pyörintäeroa mutta vain tiettyyn pisteeseen saakka, eli jos voimaa on tarjolla riittävästi ja akseleilla on hyvin erilainen pito niin vain toinen pyörii.

Tasauspyörästöihin on myös 100% automaattilukkoja, joita ei voi kytkeä auki tai kiinni erikseen, ne huolehtivat itsekseen siitä että molemmat puolet pyörivät.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten