Viestiketju: rangen öljynpaineet
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 29.03.2006, 07:05
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Pumppu voi hyvin tyhjentyä sen kanssa puuhastellessa tai öljyjä vaihtaessa, eikä paine välttämättä sen jälkeen nouse, kun pumppu ei toimi ilmalla kunnolla.

V8:n öljynvaihtoon suositellaan seuraavaa järjestystä:
1. Sumppu tyhjäksi
2. Uudet öljyt sisään
3. Suodatin irti
4. Uusi suodatin paikalleen
5. Kone käyntiin ja katse (toimivaan) öljynpainevaloon
Tällä proseduurilla ei ole kertaakaan ollut ongelmia.

Jos pumppu joudutaan purkamaan, niin kootessa täyteen vaseliinia, joka on niin paksua, että alkaa heti imeä (sulkee ilmavälit).

Jos pumppu on jo koottuna ilman vaseliinia, niin virranjakaja irti ja akkuporalla ja sopivalla tapilla kierroksia pumppuun. Näin yleensä sekä pumppu että suodatin saadaan täyteen.

Meillä on tapana koneremonttien yhteydessä kierrättää moottoria startilla ilman puolanjohtoa tai ruiskuputket löydällä kunnes öljyvalo sammuu ja vasta sitten laittaa kone tulille. Ihan vaan varmistukseksi.


Sitten vähän OT:

Lainaus:
quote: Mun kaverilla oli kans pumppu tyhjenny kun oli jättäny pidemmäks aikaa öljyt valumaan.
Öljyn loputon valuttaminen koneesta vaihdon yhteydessä on ihan turhaa puuhaa. Vaikka kone olisi moottoripukissa kaksi viikkoa ilman öljypohjaa, sieltä tulee ainakin puoli litraa öljyä kun sitä kallistaa. Nokka-akselilla ja kannessa on (tarkoituksella) taskuja, joihin öljyä jää.


T, Antti
Vastaa lainaten