Jep, vedetään suoralla narulla koska lentäjä tosiaan tuodaan hinauksessa myös alas. Veto menee ihan fysiikan lakien mukaan, eli alussa 700kg suoraan taakse ja siitä kulman mukaan vähentyen ja muuttuen perää nostavaksi voimaksi. Joskus ollaan oltu ongelmissa takatuuppari BMW:llä kun perä keveni kovalla tuulella liikaa. Noi meidän vanhat kunnon Saabit (Lahtelaiset voi tunteakin noi
http://sukeltajat.fi/sukeltajat/gall...ovarjo_03.html) Oli sen verran raskaita ettei ongelmia ollut. Toisaalta perän keventyminen etuvetoisella ei juuri haittaa.Mutta touhu onnistuu myös kelkalla ihan ok. Itseasiassa tollanen iso Lynxin työkelkka on oma ehdoton suosikkini hinauskalustona. Tarvii vaan min. 100kg lisäpainoja perään.
Mexico on siis hinaillut varjoa - saako kysyä minkälaisella kalustolla? Meidän porukalla on kokemusta maastureiden puolella lähinnä pitkästä LJ:stä, Patrollista, Hiluxista, pitkästä G-mersusta, Blazeristä jne. Eli enimmäkseen isompia vehkeitä. Nivaa on kokeiltu ja toimi hyvin mutta siitä on aikaa. Onko sulla kokemusta pienemmistä - lyhyt Patrol, BJ, Rocky?
Juha S.
Note! This message was posted anonymously!