Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 26.02.2006, 12:25
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Tehon kokeilu: pitäis löytää levyjarrullinen auto, jossa on suurinpiirtein
samanpaksuinen jarrupääsylinteri/mäntä. Siitä tehostimen alipaineletku tukkoon
(tai irti ja tukkoon) ja jarruja kokeilemaan, jos tehoa on järkevällä polkaisulla
riittävästi, niin vois toimia ilman tehostajaakin, jos omaan autoon tulee
vähintään vastaavat levyjarryt, eli levyn halkaisija ja satuloiden mäntien
pinta-ala. Enemmän isompia mäntiä isommalla levyllä -> tehokkaammat jarrut.

2-piirinen pääsylkky sopii myös levyjarruihin hyvin, on turvallisempi kuin 1-piirinen,
jossa yhdenkin jarruputken tai -letkun rikkoontuminen tekee autosta täysin jarruttoman.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten