Viestiketju: LJ koneenvaihto
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 19.01.2006, 11:25
jpl jpl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Salo Märynummi Finland.
Viestit: 430
Perusasetus

Nyt on 2L-IIT kone Läjän nokalla. Meni tosiaan lähes heittämällä. Vaati seuraavat muutokset:

- turbon jälkeinen valurautamutka osoitti hieman rintapeltiä kohti ja pakoputki olisi ottanut siihen kiinni. Vahdoin mutkan vanhasta koneesta (sama turbo). Pakoputken lähtö oli edelleen hieman eri kulmassa johtuen erilaisesta pakosarjasta, joten vaati pakoputken alkupäähän lievän muutoksen.

- vanhassa 2L-T koneessa on jäähdytysjärjestelmän täyttökorkki termostaattikotelon päällä. Tuossa 2L-IIT:sa sitä ei ollut, eikä tuo vanhan koneen termostaattikotelo jalkoineen sopinut uuteen. Väsäsin tuosta vanhasta termostaattikotelon kannesta täyttöaukon ylävesiletkuun.

- osa moottorin anturien liittimistä oli erilaisia. Vaihdoin anturit vanhasta koneesta.

Purin samalla koneesta tuon pakokaasujen kierrätysjärjestelmän (ERG) pois, kun tuo läjä ei ole vähäpäästöinen.

Teho nousi 85 hp -> 97 hp ja vääntö 192 nm -> 220 nm. Ovat näköjään ottaneet tuon lisätehon ahtoja nostamalla 0,5 bar -> 0,7 bar.

Tuli läjästä hieman pirteämpi ajettava.

HJ61 -90 & LJ70 -89
Vastaa lainaten