Viestiketju: Olkalaakerin kiristys
Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 30.12.2005, 00:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Alkuperäinen HJ:n olkalaakeri on ainakin tehtaalta lähtiessä jyrkemmällä kartiolla, taatusti. Jos sieltä muuta löytyy, sen on joku sinne vaihtanut. Syynä on tietenkin hinta, sitä jyrkempää ei ainakaan aikaisemmin tarvikkeena saanut. Jyrkemmällä kartiolla laakeri kantaa paremmin aksiaalista kuormaa, kartion kiilaava voima on pienempi.

Auton paino on tietenkin alemman laakerin päällä, joka kuluu nopeammin ja tosiaan jotkut ovat vaihtaneet parempikuntoisen ylemmän laakerin alas, ja tarvikelaakerin ylös. Yläpuolella tarvike toimii ihan hyvin, sille tulee enimmäkseen säteittäis kuormaa.

Alkuperäislaakerin kulma on noin kaksinkertainen, en kyllä suosittele alapuolelle normaalia tarvikelaakeria, eikä se siellä pitkään kestä.

timop

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten