No niin, tilannepäivitystä tästä jos jotakin kiinnostaa. Kysymyksessä/ongelma on siis pääosin siis lavan suojakaaren osuminen ohjaamoon ja painaen lommot sinne "ristiriipunta tyyppisessä tilanteessa" rungon eläessä niin paljon. Tästä siis väännetään kättä, että onko/mikä on kohtuutonta käyttöä vai onko kysymyksessä soveltumattomuus käyttötarkoitukseensa (tavaran virhe). Lisäksi toinen reklamaatio liittyy lavasuojan virheelliseen asennukseen (takana oleva poikittainen kiinnityslista on asennettu vinoon ja se osuu takaluukkuun hiertäen maalin pois siitä)
Kuluttajavalituslautakunta on välissä pyytänyt erilaisia lisäselvityksiä, kuten arvoioita korjaus/maalauskuluista, kopioita erilaisista sopimus- ja muista asiakirjoista.
Nyt sitten lautakunnan kautta tuli maahantuojan vastine. Mukava huomata, että maahantuoja seuraa näitä harrastuspalstoja ja lehtiä

maahantuojan vastine menee suunnileen näin:
"olettamuksen mukaan tuotteessa ei ole virhettä, jos se ei poikkea muista vastaavanlaatuisista tuotteista rakenteellisesti ja laadullisesti. Kysesisen ajoneuvon lavan etureunan ja hytin väli on mitattu Oulun Auto Arktia Oy:ssä (herra xxxx xxxx), verrattuna vastaaviin tuotteisiin ja todettu olevan virheetön.
Tarkkaa määritelmää sille, minkälaiseen maastoajoon maastoajoneuvot on tarkoitettu, ei ole. Lähinnä maastoajoneuvon markkinointi "vaativiin olosuhteisiin" tarkoittaa ajoneuvon suorituskykyä teknisesti (pystytään ajamaan vaikeassa maastossa). Käyttäjän vastuulla toki on kaikki siihen liittyvä vaurio niin korissa kuin alustassakin, jos se aiheutuu ulkopuolisista tekijöistä. Tämän ajoneuvon kohdalla pidämme vauriota käyttäjän vastuulla olevana, koska ajoneuvo on joutunut runkonsa puolesta sellaiseen kuormitukseen, jossa sen kapasiteetti korirakenteiden puolesta on ylittynyt. Runko on tarkoitettu joustamaan ja lavan/hytin väli on suunniteltu riittämään normaaliolosuhteissa. Koska väli on sama, kuin muissa vastaavissa tuotteissa, valmistaja ei ole tehnyt valmistuksessa mitään virhettä. Litteenä kyseisen ajoneuvon käytöstä kertova lehtijulkaisu (4x4 magazine, nro 3, elokuu 2005). Offroad toimintaa emme pidä ajoneuvon normaalikäyttönä. Ajoneuvo kykenee siihen, mutta käyttäjällä on vastuu ulkopuolisista vaurioista. Lisäksi ajoneuvosta on useita videopätkiä Oulun Offroad-harrastajien sivustolla (
www.offroadoulu.com)"
Lavasuojusasiasta Aro-yhtymän takuuvastaava kuulee ensimmäistä kertaa, joten tämä vaatii Nissan jälleenmyyjän normaalin tarkastuksen mahdollista takuukorjausta varten.
Kunnioittaen,
Aro Yhtymä
Monika Tuominen
Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "