Oma kokemus Pajeroista rajoittuu yhteen -87 pätkään. Koneena 2,5TD. Koneessa ollut siinä mitään ongelmia (310-340tkm) ja tehot riitti minulle, ei jäänyt jalkoihin. Laatikko on ongelma noissa vanhemmissa ainakin, menee pääakselin laakerit. Tosin ne on kohtuu halpa vaihtaa itse, jos jaksaa työhön ryhtyä.
Ton 2,5:n kannen halkasuista sanoisin, että vika taitaa yleensä olla ylävesiletkun korvaamisessa liian pitkällä. Omassani oli alkuperäinen (tai alkuperäisvaraosa) ja kone jäähdytti nätisti. Tosin moottoritiellä hurjastella kesäkuumalla lämmöt alkoi nousta, joten pudotin nopeuden 110km/h, jolloin lämmöt putos taas normaaliin. Tässä vois olla toinen syy kansien halkomiseen?
Niin ja tietty niinkun noitten turbojen kanssa aina, niin pitäis muistaa jäähdytellä konetta aina kovan ajon jälkeen ennen sammuttamista...
Tuo vanhempi lehtijousinen (takana) malli oli aika nyökyttelijä, mutta uudemmat kierrejousiset voi olla mukavampia. Ainakin itse jos ostaisin ajoon, niin ostaisin sen "uudemman", eli kierrejousilla ja vahvemmalla lootalla.
--
Mitä eroa on Jeepillä? - Sitä mutasempi, mitä pörisee!
|