Veitkö koneen "kylmänä" leimalle?
Meillä vanhan kunkkulätsä vm.-90 tykkää kanssa kun savu on mustaa ja sitä on paljon, ja taasen inssi ei tästä tykkää(savut liki 4 kun raja oli 2,5). Noh, paikallisella haiveillä reipasta ajoa 3. vaihteella kaasupohjassa joku kymmenen kilometriä ja uusi yritys ja (tähän fanfaarit) savut 1.9 ja leima paperiin.
Niin, autolla taulussa jotain 250 tuhatta, ajot lyhyitä pätkiä ja orkkis suuttimet(Jamant saattaa muistaa kun kyselin muinoin rempasta, samat pillit yhä koneessa).
Nyybille, tuo öljyjen ja suodattimien vaihto on hyvä. Yksi paskainen konsti josta voi olla hyötyä on pakoputkiston putsaus. Putkisto irti ja paineilmalla/rassilla noet pois rööreistä(elä puhalla äänenvaimenninta jottei se hajoa)
Toinen konsti on reilua ajoa ennen savutestiä jotta karstat irtoavat pois.
Muistaa pitää että koneen on otettava "viralliset, ilmoitetut" kierrokset testissä, muuten ei kelpaa inssille, joten syöttöjen ruuvaus pienelle ei välttämättä ole oikea keino.
-- Wannabe OFF-roader --