Lainaus:
quote:
tapahtuu seuraavaa: tulee normaalia selvästi voimakkaampi veto (siis lisää voimaa), paineet putoaa tuon vedon ajaksi jonnekin 0,7-0,8 barin paikkeille ja kun tavoitenopeus on saavutettu, paineet palautuu bariin ja veto palautuu normaaliksi. Tuota kestää vain pari kolme sekuntia kerrallaan (eli kunnes nopeus on takaisin asetusarvossaan).
Momentinmuunnin pysyy kaiken aikaa lukittuna eikä nopeusmuutokset ole kuin parin kolmen kilometrin luokkaa.
Mitäköhän tuolloin tapahtuu?
|
Arvaus: Ruisku ruuttaa lisää polttoainetta laskien samalla turbon paineita??
Mistään en mitään tiedä, mutta voisko olla noin? Ja jos on niin miksi noin tapahtuu? Joku viisaampi valaiskoon...
Entäs jos itse ajelet tasakaasulla, siis ilman vak.nop.säädintä niin nouseeko turbon paine ensin samoin ylämäen alkaessa? Ja jos sitten painat kaasupoljinta, niin tapahtuuko sama kuin tuossa yllä kerrot? Ja jos ei, niin:
-osaako siis vak.nop.säädin ruuvata turboon lisää painetta ja jos ei se riitä, niin sitten kaasuttaa normaalisti?
--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6 LWB
Edited by - Pasi on 15/07/2005 13:07:02