Viestiketju: Rankku M1 -> M1G
Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 08.05.2005, 20:39
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
No onhan vaikeeta...

-akselilukkoja M1G-luokkaan ei tosiaan tarvita, pitkittäinen riittää
[u]-N1-luokan autolle, jonka kok.massa on yli 2000 kg EI OLE MUITA VAATIMUKSIA N1G-luokkaan kuin neliveto! (Heikki H. & kumppanit)</u>
-karjapuskuri saa olla keulilla MYÖS M1-LUOKASSA käyttöönottoon 30.4.1999 asti. Vaikka Kadettiin siis! Katsastusmies ei saa/voi napista kuin korkeintaan terävistä kulmista.
[u]-G:n voi lisätä ajoneuvoluokkaan muutoskatsastuksessa, helppoa ja vaivatonta ainakin pakuluokassa</u>
Kuullostaa lupaavalta, vaikka täytyy myöntää, että ovat ristiriidassa perjantaina yhdellä kats.asemalla minulle kerrotun kanssa. Siellä todettiin tarvittavan todistuksia määräysten mukaiseuudesta. Kuinkas tämä laskennallinen mäennousukyky ja sen todistaminen, kun Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1248 kohdassa 6§ 2.mom on maininta yli kahden tonnin N1G:stä:

"c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia."

Miten sen todistaa paperilla? Maahantuoja ei vastannut siihen, mutta kirjoitti minulle jo todistuksen takatasauspyörästön "vastaavasta järjestelystä", eli luistonrajoittimesta.

Kai nämä Matin kertomat jutut pitäisi saada AKEsta kirjallisena asemalle vietäväksi, että homma onnistuisi. Vinkkejä kaivataan, miten kannattaa asiassa menetellä...


2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

Ei se niin vaikeata ole, JOKO nelivetoinen TAI sit nuo a-, b- ja c-kohdan ehdot täyttävä. Tosin mietin tota että tolleenhan jokin iso nelivetoAudi pakuks rekisteröitynä kuuluu N1G-luokkaan...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten