Viestiketju: korin korotusta
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 26.04.2005, 11:39
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Suoraan "copy-pastella" tuolta FAQ osiosta...

Auton korottaminen on mahdollista tehdä:
jousitusta muuttamalla

jousia säätämällä

jousia takomalla

jousia vaihtamalla

asentamalla jousen ja akselin väliin tai jousen korin puoleiseen kiinnityspisteeseen asianmukaiset korotuskappaleet

M1 ja N1: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 51 mm / 2"

M1G ja N1G: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 77 mm / 3"



nostamalla koria rungolta

sallittu kaikissa N1G-luokan ajoneuvoissa

sallittu M1G-luokan ajoneuvossa, jos omamassa on yli 1500kg

kielletty M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa

maksimikorotus 77mm / 3"

korotuspalikoiden ei tarvitse olla tyyppihyväksyttyjä tms.



kasvattamalla rengaskokoa

ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm / 2"

leveyttä ei saa suurentaa enempää kuin 102 mm / 4" alkuperäiseen renkaaseen nähden

huom. halkaisijan kasvattaminen 2":lla nostaa autoa vain 1":n




M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa kokonaiskorotus on enintään 100 mm. M1G- ja N1G-ajoneuvoissa vastaava kokonaiskorotus on 150 mm. Kattoon tehtäviä muutoksia (esim. pakettiautokorotukset) eivät vaikuta tähän korotuksen määrään.

Lisäksi auton leveyden suurentaminen on sallittua enintään 100 mm, eli 50 mm / puoli.

Tarkemmat tiedot Finlexistä.



Todistetusti " epänormaali käyttäjä ja kohtuuton ylikuormittaja "
Vastaa lainaten