Viestiketju: Uusi tiedotuskanava
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.05.2026, 14:39
-Junnu- -Junnu- ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 06.07.11
Sijainti: Vihtavuori
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kyllä Suomessa vielä offaamaan pääsee. Laskin juuri, että viime vuonna minä olin 26 kertaa offaamassa ja moni mielenkiintoinen ajotapahtuma jäi välistä, kun ei ehtinyt niihin mukaan. Jos kiertää kaikki suunnistukset ja trialit, niin kymmenkunta ajopäivää tulee niistä yksistään.

Venäjän safarit on loppuneet, Punkka on poissa ja Kulmakorven kohtalokin on epävarma. Uusia ajopaikkoja ilmaantuu aina välillä, mutta ei niihinkään ihan kauhean paljon löydy osallistujia. Vanhat maasturit ei ole enää halpoja, ja aihiot vaativat paljon hitsaamista. Offipalsta hiljenee, ja keskustelut siirtyvät pienempiin piireihin. Onhan tässä paljon alakuloa, mutta toisaalta monipuolista ajettavaa löytyy kyllä, kunhan jaksaa itse nähdä vähän vaivaa.
Komppaan Jounia. Itse nyyppänä kun yritän kertavuoteen käydä maastossa omalla autolla niin tuppaa siltikin käymään niin että kun on ilmoittautunut yhteen niin lähes samaan aikaan tulee kiinostava tapahtuma lähempänä järjestettynä. Niin tänäkin vuonna, olis tosi hienolta kuullostava overlandreissu itäsuomessa, mutta olen samaan aikaan Itävallassa ihmettelemässä paikallista maastoa. Eikä peruuttaminen ole kohteliasta (eikä halpaa) järjestäjää kohtaan.

Kyllä se harrastajien väheneminen täytyy jostain muusta johtua kuin tapahtumien / maastojen puutteesta. Samaa ongelmaa on yleensä kaikessa jossa täytyisi omata jotain kädentaitoja.
Vastaa lainaten