Viestiketju: Pick-Up Suzuki
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.10.2025, 10:28
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Blog Entries: 20
Cool

Etenemää vammojen paikkailussa tapahtunut

Olin jo tökkäämässä katkenneen vetarin tilalle toista samanlaista, mutta pysähdyin hekteksi neuvottelemaan itseni kanssa ja totesin, että kokeillaan siirtää sulaketta. Tuli tilattua Lonkkarit

Sit takajousille ja rungon pään kiinnikkeille tapahtuu muutakin kuin korjausta. Mulla pyörinyt vuosia yksi setti YJ jousia. Kokeillaan niitä takana, jos olisi parempi kantavuus. Jousipedithän tähän joku edellinen laittanut jo sellaisen, joissa U-pulttien väli on kutakuin tuo YJ latin leveys, eikä Suskin latin leveys ja siitä se ajatus sitten lähti...

Moottoriadapteri V1.5, nyt pienemmällä heitolla

Näinhän tää mun piti alunperinkin tehdä, ennen kuin vähän oikasin
Eli Leafin laatikon kuorista molemmat puolikkaat hyödyntäen saa laakerit riittävän etäälle toisistaan ja mahdollisuuden jättää mekaaninen parkkilukko toimintaan (jos vain olis joku keino ohjata parkkilukon moottoria...)

Suzukin pinionin akseliin tarvi väliholkin, että voi käyttää Leafin laatikon laakereita

Kardaanin laippa tulee just sopivasti ulos, toki tästä olin jo edelliseen iteraatioon joku kymmenisen milliä lyhentänyt kaulaa.

Ei oo heittoakaan enää juuri ollenkaan, kello nollattu minimiin. Laipan tasopinnassa ei neula juurikaan liiku. Saapa nähdä, miten tää sitten pyörii

Koesovitus, mahtuu!
Pitää vielä vähän lappuja leikellä ja hitsailla, että saa öljyt sisään tuonne.
Teen tähän nyt samalla kierroksella vielä tuen vaihdelaatikon kannakkeen kiinnikkeelle, jotta moottoripaketin heiluminen tulipellin suuntaan rauhoittuisi. Ei se ole kontaktia vielä ehtinyt ottaa, mutta sellaisen mahdollisuuden olen tunnistanut.

In the meanwhile @ säätäjä_setä laboratories

Vähän tuon kohtalokkaan Kulman ajopäivän jälkeen starttasi jälleen yksi tuotekehitysprojekti säätäjä_sedän laboratoriossa. Nimittäin Leafin parkkilukon moottorin ohjaimen kätilöinti. Hommahan alkoi sillä, että ensin perehdytään parkkilukon moottorin sielunelämään ja siihen, miten sitä ohjataan. Tässä ollaan jo ensiaskeleita pidemmällä ja voimaa tuntuu olevan!

Lukuisten valvottujen öiden jälkeen gurumme julisti moottorin alistetuksi valtaansa ja voitiin jatkaa käyttöliittymän jalostuksen parissa sekä lisätä vielä vähän diagnostiikkaa...

Yhden napin ja ledin käyttöliittymä, yksinkertaista ja kaunista
Nyt on laboratoriossa kehitetty tätä niin pitkälle kuin mahdollista, seuraavaksi asennusta ajoneuvoon ja koekäyttöä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (1).jpg‎
Views:	196
Size:	187,9 Kt
ID:	110321   Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (2).jpg‎
Views:	195
Size:	216,1 Kt
ID:	110322   Click image for larger version

Name:	Leaf_Park_actuator (3).jpg‎
Views:	197