Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Jos käytät alkuperäisen kokoisia renkaita niin ei ne kyllä mihinkään kiinni siellä ota. Vielä jos on alkuperäisen kokoiset vanteet ja samalla et:llä vielä. Vanhemmassa malleissa sitä rengasta pystyi yhden numeron suurentamaan ongelmitta. En tiedä miten tuoreessa mahtaa mennä? Eli jos vakio on 215/70-16 niin numeroa isompi olisi 225/70-16 tai 215/75-16.
|
Uusi Duster tulee 17" aluvanteilla ja mun veikkaus on että rengas koko taitaa olla 215/65 R17 mikäli olen oikein ymmärtänyt. 215 on ilmeisesti renkaat leveys ja 65 tarkoittaa profiilia ja onko 17" pelkän vanteen halkaisija?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Sitä en tiedä miten typerästi tuon tuoreen mallin pohja on tehty, mutta ainakin 2011 ja 2013 mallisissa oli jo eroa kun sinne oli jotain typeriä antureita tungettu pohjaan töröttämään juuri niin typerästi, että se eka paikka mikä osuu johonkin. Ja tämä oli siis 2013 mallisessa. 2011 mallisessa ei ollut tuollaista. Mut noihin vanhempiin sai ainakin niitä pohjan suojia, joka on erittäin suositeltava jos oikeasti maaston puolella ajelee. Suojaa juurikin nuo anturit sun muut mitkä on varmasti kalliita korjata.
|
Ainakin youtube videoissa on näkynyt että pohjassa on jotain pehmeitä levyjä suojaamassa pohjaa mutta aika heppoisilta ne näyttää. Aion kyllä ainakin hommata pohjapanssarin, joko teräksisen tai alumiinisen, suojaamaa puskuria alhaalta, öljypohjaa, vaihdeöaatikkoa ja jäähdytintä. Ruostesuojauksen teettämistä olen myös harkinnut.