Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 10.02.2025, 07:43
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aop Näytä viesti
sellaisen huomasin siinä että pientä ravistusta havaittavissa 60-80 km/h välissä, ja palstaa selatessani tulin siihen käsitykseen että kääntöpään laakerit voisi olla vaihtokunnossa?
Siihenhän tuo sopisi. Itsellä ne uusittiin n. 60-70K ja 120K kohdilla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aop Näytä viesti
Toinen ´´ominaisuus´´ on että ohjaus tuntuu vähän tunnottomalta ihan kun siinä rattia käännettäessä olisi vähän tyhjää liikettä eikä ohjaus tunnu kovin tarkalta ennen kun auto lähtee ohjautumaan. Onko tällainen ihan normaali ominaisuus tällaisessa autossa ja voiko sille mahdollisesti tehdä jotain? Kun ei ole aiempaa kokemusta vastaavasta ohjauslaitteistosta mitä Jimnyssä ja muissa maastoautoissa yleensä käytetään.
Se keskialueen lievä "väljyys" on ihan tehtaalta tullut vakiovaruste.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aop Näytä viesti
Toinen kysymys että mahtuuko siellä pyörimään vakio alustan kanssa 215/75r15 renkaat ( ei mitkään kovin karkeat ) kun nappuloiden kanssa ilmeisesti tuo koko on jo vähän liian suuri sinne ilman korotusta?
Edessä tekee ahdasta jo kääntäessä ilman korotusta, saati sitten kun on vielä joustoa mukana. Tokikin renkaiden halkaisioissa on isoakin heittoa nimellismitasta huolimatta, mutta kuvion karkeus ei siihen suoranaisesti vaikuta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aop Näytä viesti
Ja mikäli autoa korottaa sen 50mm että renkaat sinne vaikka mahtuisi, niin pystyyköhän sillä enää ajamaan maantiellä ollenkaan siedettävästi?
Mikäli korotuksen tekee asiallisella alustasarjalla, ei ajo-omituisuudet huonommaksi muutu. Saattavat jopa parantua huomattavastikkin, varsinkin jos oletuksena että alusta on alkuperäinen 20v vanha. Itse kun korotin, niin kinnerissä taisi olla mittarissa karvan vajaa 20K ja ikää sen kolmevuotta. Uusi oli huomattavasti parempi kaikin puolin niin kadulla, maantiellä kuin "maastossakin". Tuuliherkkyys nyt ehkä hitusen kasvoi, mutta sitä nyt Jimnyistä pois saakkaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten