Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45
Tuo 15 tonninen kuulostaa jo kovalta mun korvaan. Enemmän käyttäisin CRC:tä, lämpöä, kopistelua, kiroilua, verta, hikeä ja keskikaljaa. Jos ei ole hätä viedä laitteita pois, niin yöksi jättää veto päälle. Aamulla voi olla osat irti.
|
Kaikkea noita on kokeiltu. Ollut yön veto päällä.
Tuohon sopisi parhaiten 5 jalkainen ulosvetäjä, tai sitten 3 jalkainen jossa voisi vapaasti valita jalkojen paikat. Sellaista kun ei ole, niin 12mm teräslevystä on tehty adapteri, eli kyseinen levy pyöränpulteilla kiinni ja sitten 2 jalkaisella ulosvetäjällä kyseisestä levystä kiskotaan napaa irti. Ulosvetäjän leuat tulevat samalle kehälle kuin pyöränpultit.
Ainut mitä on tapahtunut on että kyseinen 12mm levy on vääntynyt!
Napaa on lämmitetty, tosin ei punahehkuiseksi. Sen jälkeen adapteri paikoilleen ja veto päälle. Sitten lekalle paukutettu jarrurumpua. Mutta kiinni on.
Jätin nyt navan mutterin vajaan millimetrin löysälle, eli mutterin alla oleva prikka pyörii vapaasti. Lauantaina on kevyttä offailua, niin katsoo josko se auttaisi. Jos ei, niin sitten pitää etsiä joku rekkakorjaamo joka suostuu kokeilemaan saisivatko he tuon irti.
Irti tuo on saatava ennen ensi kesää ja seuraavaa katsastusta, tuo kun on ainut pyörä jossa on laakerissa hieman väljää ylös-alas suunnassa.