Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni
Nämä voi olla nykyään vähän hankalampia, joten ihan sokkona ei kannata alkaa sahaamaan:
Lainaus:
sekä yli 50 millimetrin muodonmuutokset auton alustan palkki- tai kotelorakenteissa että enintään 50 prosentin poikkeama auton koripalkin tai -kotelon alkuperäisestä halkaisijasta johtavat nyt automaattisesti ajoneuvon katsastuksen hylkäämiseen.
|
Lähde: https://www.is.fi/autot/art-2000009339467.html
|
Tietääko joku, miten tämä 50 mm määritellään? Käytin mazdarangeria leimalla ja tuli kynnyskotelon painumasta juttua, että ennen seuraavaa katsastusta se pitäisi oikoa. Jos laitan linjaarin pitkin kotelon ulkopintaa, niin painuman syvin kohta ei ole 50 mm, mutta painumaa on 30 cm matkalla. Pituus- vai sysvyyssuunnassako se 50 mm mitataan?