Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suolakala
- Jokin remontti tuossa olisi tiedossa todennäköisesti koska maantiellä ratista ei voinut hetkeksikään päästää vaan ratti vipotti kun siitä vähänkään irrotti.
|
Jaa tuon kaltaista ongelmaa. Pistäisin silloin kaikki pelimerkit niille aimminkin mainituille olkalaakereille. Ei kallis remppa vaikka teetättäisikin, eikä itse tekisi:
https://www.jimnybits.com/jimny-fron...it-bundle.html Ja silloin kun sen leväyttää, niin kannattaa vaihtaa myös samalla nuo linkissä olevat "kingpin":itkin, niin uudet laakerit pidempi ikäiset ja kuluvat ne tapitkin. Hakukoneeseen "Jimny woble kingpin" niin rupeaa löytymään aiheesta ja sen yleisyydestä.
Tuohon Jimppa arkiautona: Riippuu aivan auton käyttötarpeista ja asenteesta. Meillä oli 14 vuotta Jimny ainoana arki kikkareena. Ajoja tuli sen 10K vuoteen, pääasiassa vain taajama/kaupunki työmatkaa 50 kilsaa päivässä. Mökki matkat sen 200 kilsaa per siivu, ja takapenkki oli puoliksi keskikokoisen koiran käytössä. Joskus, mutta harvoin joutui tekemään niinkin että ensin roinat ja rekku mökille, ja sitten vasta kaupoille. Motaria pitkin yleensä ei viitsinyt mennä, varsinkaan kovin tuulisella tai liukkaalla, mutta leppoisampi se muutoinkin pienempiä ajella. Myönnettäköön että välillä mökkireissuilla oli ahdasta ja tilasta puutetta ja joutui vähän katselemaan mitä oikeasti tarvitsee mukanaan rontata, mutta hyvin pärjättiin. Kuten sanottu, pitkälti asenne kysymys...
Edit: Avattaressa on molemmat jo edesmenneet yllä mainitut nelivedot juurikin siellä mökillä.