Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu
uskomaton juttu(?)... kuinka voi olla mahdollista että pelkkä peräkoukun valopistokkeen kura sekä muu synti voi halvaannuttaa koko härvelin siihenkuntoon etteivät edes lukkiutumattomat jarrut olleet enää lukkiutumattomia kun niitä valojen kirkaimmin palaessa soratiellä kävin kokeilemassa... jotenjos jollakulla muullakin 120sarjalaisen onnellisella omistajalla on ongelmia odottamattomien mittaristovalojen syttymisen suhteen niin suosittelen ensisijaisesti kytkemään kaikki karvat uudelleen uudempaan [tai vanhempaan ] peräkärrynvalopistokkeeseen!
|
On se hyvinkin mahdollista

mulla oli Discovery 3:ssa kans joulukuusi ja ilmajousitus meni vikatilaan ja pyysi ajamaan marmorille aina kun pääs vähän matkaa ajamaan testerillä nollauksen jälkeen. Ulkomaan LR palstoja tutkiessa yksi syy/aiheuttaja on takavalopolttimoiden joita 4kpl tuplafilamentit (jarru ja ajovalo), ne jos ei ole alkuperäisiä "Lucas" polttimoita, niin auto totesi olevan vikaa ja seurauksena joulukuusi ja ilmajoustitus vikatilaan ja alas. Jos filamentit ovat liian lähekkäin, niin siitä ilmeisesti joku lämpöero sitten generoi vian ja loogistahan se tietysti on, että takavalopolttimot aiheuttaa jousituksen vikatilan



.
En meinannut uskoa, mutta tilasin kuitenkin e-baystä Lucas polttimot (siis ne joissa on kaksi lankaa=filamenttia) ja vaihdoin pois Siemensit, ni avot!
Vaihdoin myös kaksitoimisen jarruvalokytkimen, joka jarruvalojen ohella antaa tietoa cruiselle, koska sen vikaantuminen teettää vastaavan "ominaisuuden". Oli vielä joku muukin, mutta nyt en muista mikä se oli.