Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 27.10.2023, 16:11
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Siis mitähän ihmettä nyt taas
Jousitustyypin vaihto erillisjousitetusta jäykkään ei ole mahdollista, mutta mikäli sama rakenne pidetään niin ei silloin jousitustyyppi muutu. Mutta selvisi miksi he vaativat mallisarjasta nelivetomallia.

Melkein voisi kysyä että mitenkäs sitten traficom on erikseen laatinut määräykseen tälläisen kohdan vetotavan muutoksesta jos se ei ole missään tilanteessa mahdollista

Pyydäppä nyt sieltä konttorilta se vastaus siihen, että missä kohtaa määräyksen 3.9 kohtaa vaaditaan samaa mallisarjaa oleminen??

Lainasin vielä määräyksestä määritelmät akselistotyypille ja jousityypille

5) akseliston perustyypillä
jäykkää akselia, pendeliakselia, puolijäykkää akselia ja erillistuentaista akselia;

6) jousitustyypillä
kierre-, kumi-, lehti-, paraabeli-, ilma-, vääntösauva- ja hyd-raulijousitusta;


Traficomin määritelmän mukaan jäykän akseliston vaihto jäykkään akselistoon ei muuta akseliston perustyyppiä ja vielä jos pidetään sama jousitus niin ei muutu jousityyppikään.

Juuri kun kysyin tuota että kertoisi missä kohdassa tuossa 3.9 mainitaan että pitäisi olla mallisarjan puitteissa niin toteamus oli ettei sitä siinä kohdassa luekaan vaan kun se akseli tyyppi muuttuu kun siitä tulee vetävä. Niin silloin kun akseli tyyppi muuttuu niin ei saa tehdä kuin mallisarjan puitteissa. Eli toisin sanoen paikallinen katsuri oli sitä mieltä että käytännössä aina kun muutetaan vetotapa niin akselin tyyppi muuttuu joten nelikoksikaan ei pysty muuttamaan kuin mallisarjan puitteissa

Kyllä minua nauratti.


Viimeksi muokannut Koivunoksa : 27.10.2023 16:14
Vastaa lainaten